עוד עדכונים
-
זמני היום לשבוע פרשת חקת
זמני היום לתאריכים ג'-ט' תמוז התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולת נשמת כל חי
-
שלום איש חמודות
קוים קצרים לדמותו ותמונות הוד מחיי מורנו ראש הישיבה מפארי עדת המכוונים המקובל הצדיק הנסתר לתמידו ונאמנו של זקן המקובלים הגה"ק רבנו רדכי שרעבי זיע"א הסבא קדישא כמוהר"ר שלום אהרון שמואלי זצ"ל נתעלה לגנזי מרומים בשיבה טובה כ"ג סיון התשפ"ד זכר צדיק לברכה לחיי העולם הבא.
-
מעמד אמירת פיטום הקטורת העולמי
מעמד אמירת פיטום הקטורת העולמי & מזמור לתודה & קבלת עול מלכות שמים ברוב עם הדרת מלך | יום רביעי כ"ט סיון (25/06/2025) ערב ראש חודש תמוז בשעה 13:30.
-
זמני היום לשבוע פרשת קרח
-
קולי אל ה' אזעק
-
חברת המתמידים שלום בנייך
-
עם כלביא - מתגייסים למען המערכה
-
זמני היום לשבוע פרשת שלח
זמני היום לתאריכים י"ט-כ"ה סיון התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות לפחד
-
עצרת מספד והתעוררות
במלאת שתים עשרה חודש לפטירתו של הסבא קדישא רבי שלום אהרון שמואלי זצ"ל
-
תיקון לחולה על פי הבן איש חי
הלכות סעודת פורים
ה אדר תשפ"ה | 05/03/2025 | 08:58
א. מצוה להרבות בסעודת פורים ויוצאים ידי חובה בסעודה אחת. ומה טוב שיאכל בשר בהמה ודגים משובחים, ויתקן סעודה נאה כפי אשר תשיג ידו וישתה יין עד שישתכר וירדם בשכרות, ובלבד שיזהר לברך ברכת המזון כתקנה. וטוב שיאמר לפני הסעודה לשם יחוד וכו' ויקרא באמצע הסעודה ארבעה פרקי משנה של מסכת מגילה, ויכוין לארבע אותיות הוי"ה ב"ה וארבע אותיות אדנות.
ב. סעודת פורים צריך לעשותה ביום ואם עשאה בלילה לא יצא ידי חובה. והזמן המוכשר ביום הוא לאחר תפילת שחרית, כפי שכתב הרש"ש זיע"א וכן מנהג ק"ק חסידי בית אל, ולפני הסעודה יתן מתנות לעניים, וישלח משלוח מנות, וזה הסדר שיעשה לאחר התפילה יאמר הנוסח לשם יחוד וכו' ויתן מתנות לשני עניים, ואחר כך ישלח משלוח מנות איש לרעהו, ואחר כך הסעודה.
ג. צריך להשתדל הרבה לאכול פת בסעודת פורים, היות ויש הרבה פוסקים שסוברים שסעודת פורים צריכה פת. ואדם שטעה ושכח לומר "על הניסים" בברכת המזון אינו חוזר ובסוף הרחמן יאמר הרחמן הוא יעשה עמנו ניסים וכו'.
ד. אם האריך בסעודתו ביום פורים והמשיך עד לאחר שקיעת החמה, הנכון הוא שבברכת המזון יזכיר "על הניסים" במקומו ואין לחוש להפסק באמצע הברכה.
ה. נהגו שלא לעשות מלאכה בפורים, והעושה מלאכה בפורים אינו רואה סימן ברכה מאותה מלאכה לעולם.
ו. חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי וכתב רבינו האריז"ל שצריך לומר ברוך המן להמשיך אור אל הניצוץ של הקדושה בתוך הקלי' להאיר ולהחיותו, וצריך לאמרה אחר שהוא שכור ויצא מדעתו כדי שלא יאיר אל הקלי' ח"ו, ונראה שזה נעשה ע"י שתיית יין בריבוי גדול וע"כ לפי זה צריך להשתכר ממש, ומ"מ יזהר שיוכל לברך ברכת המזון ולהתפלל מנחה וערבית בכובד ראש, ואם הוא אנוס ולא יכול להשתכר ישתה יותר מהרגלו.
ז. טוב לעסוק מעט בתורה קודם שיתחיל הסעודה, וסמך לדבר ליהודים היתה אורה ושמחה ודרשינן אורה זו תורה.
ח. מנהג יפה לכתוב שם עמלק והמן על נייר ולמחותם וקודם שימחם ידרוס ויכה עליהם בסנדלו, וטוב שימחם בשכר וסימנו ותנו שכר לאובד. אבל לא יכתבם בכתב אשורית כדי שלא לזלזל באותיות הקודש. טוב לומר בפורים "ברוך מרדכי" ק"כ פעמים כי ידעת מ"ש בספר יצירה, חמש אבנים בונות ק"ך בתים, ובשם מרדכי יש חמש אותיות, גם יאמר "ברוכה אסתר בת אביחיל" כ"ד פעמים, כן יעשה בלילה וביום.
ט. נוהגים חסידים ואנשי מעשה לבקש בפורים בקשות ברוחניות ובגשמיות מהקב"ה וכל הפושט ידו נותנים לו וידוע גודל מעלת יום זה שיום כפורים הוא כ'פורים.